Ну на самом деле там 7 девочек, считая девочку из леса в белом платье, за которую можно пройти, просто пройдя за всех шестерых. Прошел 3 раза за всех девочек (при этом предметы все сохраняются, если начешь потом заново всю игру). Я предполагаю, что недостаточно просто иметь все предметы, а нужно каждой девочкой посетить определенные места и они откроют секретные комнаты. Причем быть может делать это надо каждый раз, каждой девочкой, непосредственно перед тем, как отправить её к волку.
Глубинный смысл игры... об этом на самом деле пишут много, хотя бы в том же прохождении -
http://www.cheatbook.de/wfiles/thepathplot.htm
Clearly this is based on the fairy tale, but which version and to what
extent? On the website it is said to be based on earlier versions, which
means probably the versions of Perrault and various others. Some of the
others involved the girl finding a wolf and it suggests a race to
grandmother's house, asking her if she will choose the path of needles
or the path of pins. This story involves not only the wolf killing and
impersonating the grandmother, but he also sets out what's left of her
as food and drink for the girl. The girl comes in, cannibalizes the grand-
mother, then is told to remove her clothing, piece by piece, and toss it
into the fire. Then she gets into bed with the wolf, remarking that
he's rather hairy and has big teeth. She saves herself by saying she
has to go relieve herself outside. Apparently in some areas of France,
girls were sent to spend time with the local seamstress when they reached
puberty, as a sort of rite of passage, after which they were allowed to
see boys and go dancing, etc. and were considered young women rather than
girls, so the needles/pins bit probably refers to the passage into
adulthood. The girl escapes, aided by laundresses who stretch a sheet
over a river, and then cause the wolf to drown. In these versions, the
girl escapes, though certainly she would've been changed. It is a story
of rebirth. The sexual implications of the undressing in front of the
wolf and then climbing into bed are also undeniable. Presumably, the girl
is now a young woman and is more careful around strangers.
Charles Perrault's moral at the end of his version:
"From this story one learns that children, especially
young lasses, pretty, courteous and well-bred, do very
wrong to listen to strangers, And it is not an unheard
thing if the Wolf is thereby provided with his dinner.
I say Wolf, for all wolves are not of the same sort;
there is one kind with an amenable disposition — neither
noisy, nor hateful, nor angry, but tame, obliging and
gentle, following the young maids in the streets, even
into their homes. Alas! Who does not know that these
gentle wolves are of all such creatures the most dangerous! "
-----------------------
In "Der Wolf und die sieben Geisslein [the Wolf and
the 7 (Goat)Kids]," there is the similarity of the
number of children and baby goats/kids, seven and six,
but the point being in many versions of Red Riding Hood,
there is only girl. The goats are home alone, and they
see through the wolf's initial disguise when he knocks,
because of his voice and the color of his paws. He
disguises these by eating chalk and puts flour on his
paws. This time it works, and they let him in. He eats
all but one (who hid in the clock). The mother returns,
cutting the wolf open and replacing her children with
large stones, which later cause the wolf to drown at
the well.
-----------------------
How does this all figure into the story? I think that what actually
happens to each girl is open to interpretation, but that the game
generally just represents their passage into adulthood. Something
traumatic happens to each, and from that point on they are changed.
======================================================
Вообще я года два назад общался с авторами игры, и спросил у Майкла "что есть волк для тебя, и отчего их так привлекают средневековые сказки"? Он ответил, что (дальше перевожу)
- сказки сопровождали людей в течении поколений и накопили в себе сокровища прошлого. А что значит волк для него не так важно, важно то, что символизирует волк для игрока. Для него же волк представляет собой страсть, желание, жаждущее исполнения. Его присутствие как таковое опасно, т.к. разрушает наши жизни, такими, какими мы знали их до сих пор. И большую часть времени мы держимся подальше от этих событий, мы остаёмся на пути. Но иногда, когда мы чувствуем себя слабыми и одинокими, и почти готовы сдаться и сдаёмся. Иногда мы можем активно искать нашего Волка. Из наивности или из-за самоуничтожения. (конец цитаты)
В общем я вижу в этом всё тот же костяной дом, ритуал посвящения девочек из девочек во взрослых женщин. А например девочка в белом символизирует детство, девственность, она постоянно крутится по лесу и оберегает от приближения к волку и вообще от всех опасностей. Выводит назад на проторенную тропу. Именно поэтому когда проходишь всеми девочками ее белое платье окрашивается красными пятнами - символ потери девственности.
ЗЫ, ну я тут не буду объяснять про смерти девочек, думаю это и так понятно, но глубинный смысл мне кажется вовсе не в этом, а именно в посвящении, в соединении с волком, преодолении страха. В общем по атмосфере и ощущениям и даже смыслам, игра напомнила мне фильма Ларса Фон Триера "Антихрист".